Gastenboek
"ankerlijnrol"
de rol wordt pas belast vanaf het moment van fixeren van de lijn, de feitelijke robuustheid is vanaf dat punt een issue. Nu is RVS natuurlijk mooier dan kunststof, maar de mijne is toch behoorlijk resistent gebleken. Overigens voert de firma waarop ik doelde ook een RVS uitvoering, die wel iets duurder is maar nog lang geen 300 euro. Gelukkig verschillen smaken en dat is maar goed ook, anders wordt het erg saai.
dat moet natuurlijk Ankarolina zijn. Merkwaardig hoe snel er foutjes insluipen die je ook na overlezen nog mist.
De aanhef was wel goed.
ankarolina
G.C.
die ankerhulp waar U op doelt is ook als Akarolina bekend, en bijvoorbeeld bij www.schwenckner.de te bestellen voor ongeveer de helft van wat u noemt.
Dit is de versie waarin een standaard lierhandle past.
Groet.
artikel 'aqua aqua' blad zeilen jun09
geachte heer Zijlstra, met interesse het artikel gelezen. Binnen IMO is dit een actueel onderwerp, ik heb het artikel onder de aandacht van het secretariaat van de Maritime Division gebracht.
Mvg Anja Nachtegaal KWC Den Helder
Uitwijken voor schip onder zeil
Klopt, Frans, we voeren onder zeil en de veerboot week keurig voor ons uit.
aanvulling wie wijkt.
Ik was er gemakshalve vanuitgegaan dat je niet aan het zeilen was. Zeilende is de Ferry m.i. uitwijkplichtig.
wie wijkt.
Jullie komen van stuurboord in. de Ferry moet wijken. Als jullie van bakboord kwamen hadden jullie moeten uitwijken.
Groet, Frans/SY Spyros.
kappertjes
Tom,
Kappertjes zijn geen peulvruchten, maar inderdaad ongeopende bloemknoppen die zijn ingelegd in zout en azijn. De volgende keer als je ze krijgt of koopt let er dan maar eens god op.
Elly
oost kust
Ha Tom en Ans, wij houden de traditie van zeilen aan de Engels Oost-kust maar in ere nu de overige leden van wsv Deil uitgewaaierd zijn. Vandaag op de Deben en weer ongekend mooi, morgen terug naar de Orwell en dan donderdag weer naar huis. Jullie maken het ook goed, behalve wat technische onderhoudsvraagstukken en verdwijnend dorade-vet? Heel veel groeten, S en P
meten is weten?
Met al die meters aan boord en toch twijfelen aan de toestand van de batterijen of aan het goed functioneren van dd opladers of aan de betrouwbaarheif van die meters? Het doet mij denken aan een ietwat ''filosofische'' uitdrukkingen: Hoe meer je meet, hoe minder je weet. Een alleraardigst stukje daarover onder de link http://staff.science.uva.nl/~bais/bres/donker%20heelal.pdf
Hopelijk bezorgt het enige afleiding en relativering, voorzover dat nodig is gelet op de omgeving waarin jullie vertoeven.
Succes met zoeken naar wat je wel en niet weet.