sailing-dulce.nl

Gastenboek

888 berichten, 89 pagina's 
«  62  63  64  65  66  » 
03-06-2010
Geplaatst door:
Yiali

Hallo,
Je blogde vandaag over het eiland Yiali. Dat eiland wordt afgegegraven door Nederlandse aannemers. 1 zeeschip vol per week. Yiali bestaat uit vulcanisch kalk en dit materiaal wordt in Noord en Zuidholland gebruikt als wegenbouwmateriaal. Onder grondwaterniveau mogen wij geen hoogoven slakken gebruiken. Wel Jalibims. Inderdaad kalkschuimslakken met een sg van 0.9. Mooi spul om mee te werken. Weinig zetting en goed te verdichten. Rond de 30 euro pere kuup ( 1 m3)
Kijk dus goed naar dat eiland. Over een jaar of wat is het weg en zit het in NL in de grond.

30-05-2010
Geplaatst door:

ikb was nog iets vergeten nl:een boek wat tom zeker interesseeert:geheime delen van Mels van Driel, uroloog te Groningen.Echt goed en ook om te lachen als het over lullen en ballen gaat.
gr
wil

30-05-2010
Geplaatst door:
ander emailadres

ik heb een ander emailadres nl:wilfunk@ziggo.nl
ik volg jullie site dagelijks en ben dus redelijk op de hoogte en onder de indruk van jullie leven.Overigens ben ik bezig om ook een sloepje aan te schaffen,wat voor jullie ws niets voorstelt maar ja je moet ergens mee beginnen.We hopen dat Liam nu eindelijk in een rustig vaarwater terecht is gekomen. We houden zeker contact.
groeten
wil en marjanne

29-05-2010
Geplaatst door:
Leuk idee van dat filmpje

Dag Tom, dag Ans,

Ben blij voor jullie dat jullie, binnen de gegeven omstandigheden en de 'nodige' sores toch weer de 'zeillijnen' (lees: de draad van het zeilleven) hebben op kunnen pakken. Geniet bijna dagelijks van jullie reisverslagen, die zijn heel boeiend en leerzaam. (Zo wist ik dus niet waar de Levant lag, heb dat via Google Earth kunnen vinden) De verslagen van jullie sores zijn uiteraard niet om van te genieten, maar geven wel de kans om met jullie mee te leven. Blijf daar vooral julliezelf in. Wat bijzonder leuk om even via YouTube mee te kunnen varen, je mag wat mij betreft daar best wel meer gebruik van maken (Als de lokale webomstandigheden dat natuurlijk toelaten). Ben benieuwd naar je volgende filmprodukties! Groeten, Gerard

28-05-2010
Geplaatst door:
Kont na achteren

"Onder zulke omstandigheden lag ik liever op mijn vooranker met het achterschip naar de kade, hoewel je dan weer onrustig slaapt omdat het anker misschien gaat krabben."
Kont na achteren is heel gebruikelijk in de Griekse en Turkse wateren, Tom. In veel havens hebben ze 'lazy lines', en dat voorkomt dan jouw onrustige slaap. Een krabbend anker in een haven heb ik daar nog niet meegemaakt.) groet, Huib

26-05-2010
Geplaatst door:
zomaar

Werd getipt door Geert Huisman dat jullie een site hadden. Fantastisch dat jullie dit allemaal doen en alles zo op zijn pootjes tercht is gekomen. Het is dat ik zeeziek wordt van het varen, dus ik beperk me maar tot vliegen. Met mij gaat allees picobello. Het ga jullie goed.

22-05-2010
Geplaatst door:
stootwil

Die stootwil was volgens mij verloren in de Donau delta.
Nu laden en snel weer onder zeil. Behouden vaart!

21-05-2010
Geplaatst door:
een stootwil vinden?

Volg de link in mijn bericht van 24-03-2010 en ga daar naar de pagina van 24-04-2010.

18-05-2010
Geplaatst door:
Ankerlier

Beste Ans en Tom
Ik ben blij dat jullie terug op Kreta zijn en het zeilavontuur hervatten.
Het ankerlier betreft: er is zeewater langs de afdichting van de as gesijpeld dat staat als een paal boven water.
Ofwel moet de afdichting regelmatig vervangen worden ofwel
de bus of de lager van de lier regelmatig gesmeerd.
Wens je een preventief onderhoud en geen herhaling van
defekten.
Wens je veel zeilplezier om je persoonlijke problemen te verzachten.
Zeilgroeten
André en Arlette.

12-05-2010
Geplaatst door:
πάρτε

Houd moed
Hallo Tom,
Wat een levenslust heb jij. Ik zeil met jullie mee vanaf de Donau Delta. Eerst af en toe en nu dagelijks. Ieder mens maakt het dagelijkse leven mee.... Meelezen met jullie zeiltocht laat, ondanks alles wat jullie meemaken, zien dat elk mens zijn eigen ketting maakt van kralen. Kralen met of zonder kras. Houd moed en behouden vaart.
Een volger